Spørsmål og svar

  • Vilken betydning har været for fotograferingen?

    De beste bildene får vi faktisk når det er overskyet. Dette er jo en gladnyhet! Vi har likevel forståelse for at mange gjerne kan tenke seg fint vær under fotograferingen. Dessverre er ikke dette alltid like lett å få til. Vi vil alltid gjennomføre fotograferingen til avtalt tid, dersom vi ikke hører noe i forkant. Dersom du ønsker å utsette fotograferingen i håp om bedre vær, er det du som selger som er ansvarlig for å flytte avtalen. Merk at det for avbestillinger/utsettelser etter kl. 15:00 dagen i forveien (siste virkedag), vil det tilkomme et avbestillingsgebyr på kr 625,-.

    I henhold til de retningslinjene og reglementet vi må forholde oss til fra Luftfartstilsynet, gjør vi oppmerksom på at været kan sette begrensninger for gjennomføring av dronefoto/video og fotografering fra mast.

    En eventuell ny utkjøring for dronefoto/video og mastfoto, vil faktureres i henhold til vår prisliste.

  • Hvordan avtales fotograferingen?

    Vi vil kontakte deg så raskt som mulig etter at vi har mottatt bestillingen fra din megler. I etterkant vil du få tilsendt en bekreftelse på både SMS og e-post (hjelp oss gjerne med å kontrollere at vi har riktig informasjon). I bekreftelsen vil du i tillegg til vår kontaktinformasjon finne navn og telefonnummer for oppsatt fotograf.

  • Hvordan endrer jeg min fotoavtale?

    Dersom du ønsker å endre din fotoavtale, ta kontakt med vårt sentralbord på telefon 221 12 221 eller e-post post@interiorfoto.no så raskt som mulig. Vårt sentralbord er bemannet alle hverdager fra 08.00 – 16.00. For ombooking eller avbestilling etter 15.00 siste virkedag før fotograferingen, vil det tilkomme et avbestillingsgebyr på kr 625,-

  • Hva må gjøres i forkant av fotograferingen?

    For å oppnå et best mulig sluttresultat er det viktig at boligen er klargjort når fotografen kommer. Da kan fotografen bruke tiden riktig og ha fokus på å ta best mulig bilder og fremheve boligens beste kvaliteter. Bruk gjerne våre tips for rydding og klargjøring i forkant, og ta kontakt med oss eller megler dersom det er noe du lurer på før fotograferingen.

  • Må jeg være til stede under fotograferingen?

    Du trenger ikke å være til stede under fotograferingen. Du kan avtale med din megler for å gi oss adgang til boligen din.

  • Hva tar fotografen bilder av?

    Dette varierer fra bolig til bolig. Men for å gi en kort oppsummering: for mindre leiligheter tar fotografen gjerne bilder av alle bruksrom og boligens uteområde, mens det for større boliger kan være aktuelt å utelate noen soverom, toalett, vaskerom etc. Det viktigste er å fremheve boligens kvaliteter, ikke nødvendigvis dokumentere hele boligen. Garasje og boder vil kun bli fotografert dersom rommene har særegne kvaliteter det er verdt å fremheve. Det er da en forutsetning at rommene er klargjort for fotografering. Ikke vær redd for å gi fotografen beskjed, hvis det er noe du spesielt vil fremheve. Det er tross alt du som kjenner boligen best.

  • Hvor lenge er fotografen på besøk?

    Dette er avhengig av boligen og hvilke produkter som er bestilt. Med tilleggsprodukter som video og drone, vil dette medføre et noe lengre besøk fra fotografen. Men som nevnt; du trenger ikke være til stede under fotograferingen.

  • Når kan jeg se de ferdige bildene?

    Bildene sendes normalt ut påfølgende virkedag. Våre tilleggsprodukter som 3D-plantegning, virtuell møblering og video leveres en dag senere enn bildeleveransen.

  • Hvem betaler for fotograferingen?

    Fakturaen sendes direkte til deg som boligselger, dersom annet ikke er avtalt med megler. Dersom du ønsker å utsette betalingen for fakturaen din, ta kontakt med vårt sentralbord på 221 12 221.